Is uw transponder nog oké

Een Mylaps transponder is inmiddels ingeburgerd in het skeelerpeloton. Hij maakt deel uit van de vaste uitrusting. Het rode (of oranje) apparaatje is niet meer weg te denken. Een transponder is net als het andere skeelermateriaal op een gegeven moment aan vervanging toe. Artikel 811 lid 3d  omschrijft onder andere dat de deelnemer zelf verantwoordelijk is voor een goed werkende transponder.
Nu doet zich het feit voor dat veel deelnemers een transponder van het eerste uur hebben. Deze zijn nu al 6 jaar of ouder. De werking wordt dan minder betrouwbaar omdat het batterijtje leeg raakt. De enige manier om dit op te lossen is om een nieuwe te kopen.

Bent u in het bezit van een transponder die 4 jaar of ouder is informeer dan voor aanvang van een wedstrijd bij de systeembeheerder achter de PC bij de start/finish om de sterkte te controleren. Dit kunnen zij makkelijk zien op het scherm nadat u start/finish bent gepasseerd. Krijgt u dan het advies om een nieuwe aan te schaffen doe dat dan ook.
Wij beschikken niet over foto/video finish apparatuur. Het correct terugplaatsen van rijders met een niet werkende transponder is dan ook, tot onze spijt, niet mogelijk.
Na de eerste wedstrijd gaan wij proberen deelnemers in kwestie hierop attent te maken. Hoe wij dit gaan doen moeten wij nog even uitvogelen.
Indien u een niet werkende transponder heeft die nog geen 3 jaar oud is dan kunt aanspraak maken op de garantie van Mylaps. Raadpleeg hiervoor de site van Mylaps. Dit geldt voor zowel de rode als voor de gele transponders

(Visited 1 times, 1 visits today)
error: Content is protected !!